Echt persoonlijk 

Een Fidesta huis ademt persoonlijk contact. Dat zie en voel je in alles wat er gebeurt: er is tijd en aandacht voor elkaar, even een arm om de schouder en lekker naar buiten en de wind door de haren. De bevlogen zorgondernemers zijn het gezicht van hun Fidesta huis en ze werken zelf ook mee. Samen met een hecht team van medewerkers – die bewust hebben gekozen voor kleinschaligheid – en vrijwilligers zijn ze nauw betrokken bij iedereen. De medewerkers zien de bewoners en kennen hen goed, met ieder hun eigen gewoontes en wensen. Ze doen ertoe. Ze zien vaak snel wat een bewoner nodig heeft of als er iets niet goed gaat, bijvoorbeeld met hun gezondheid of hoe ze zich voelen.

De lijnen zijn kort, wat flexibiliteit en heldere communicatie geeft. Als het nodig is kan er snel worden overlegd met bijvoorbeeld de huisarts of de naasten. Natuurlijk gaat dit altijd in overleg met de bewoner.

Familie, vrienden en kennissen horen bij het leven van de bewoners. Dat blijft zo als ze in een Fidesta huis wonen. Dat betekent dat ze bezoek kunnen blijven ontvangen zoals ze gewend zijn. Ook is het soms fijn als zij helpen of meedoen met gezamenlijke activiteiten. Samen met de naasten regelt een bewoner zelf een bezoek naar bijvoorbeeld de huisarts of ziekenhuis. Hun naaste(n) vergezellen hen hierbij.  

Iedere week zijn er verschillende activiteiten: dat kan voor de hele groep, maar ook individueel. Samen met de bewoners wordt gekeken wat bij hen past.